Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je nu wel in en uit checken als je een ov jaarkaart gekocht hebt ?

Elk jaar betaal ik meer dan drieduizend euro aan mijn ov kaart. Moet ik nu wel of niet in en uit checken ?

Ik betaal voor bus, trein, metro en tram, maar kan met de metro niet reizen met mijn ov kaart.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
688

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je hoeft inderdaad niet in- en uit te checken, behalve op plekken waar poortjes staan zoals bij de Amsterdamse metro. Dan check je wel in en uit, maar dat kost je geen geld: als het goed is, wordt je abonnement gewoon herkend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijkt uit de reacties dat de kaart papier is. Je kunt ook een persoonlijke chipkaart aanvragen, waarin je abonnement zit 'verchipt'. De lezer herkent jouw abonnement, en zal geen ritprijs rekenen (je hebt het abonnement immers betaald). Het enige wat wel weer geld kost, is de chipkaart.

Toegevoegd na 42 seconden:
En waar je kunt inchecken, moet je dan inchecken, de andere plekken gebruik je je abonnement als zichtkaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestel snel en makkelijk een persoonlijke OV-chipkaart op www.ov-chipkaart.nl.

via deze link: https://www.ov-chipkaart.nl/webwinkel/aanvragen/aanvragen_pkaart/kaartaanvragen/

Ga zodra je de OV-chipkaart per post (binnen ongv. 2 weken) ontvangt ermee naar het Ticket en Informatiepunt van het OV-bedrijf (waar je eventueel je abonnement gekocht hebt), om het abonnement op je OV-chipkaart te laten zetten. In- en uitcheck apparatuur herkent automatisch het abonnement op de OV-chipkaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding