Ik heb mijn ov-chipkaart gekoppeld aan de NS, waarom zie ik mijn reishistorie (nog) niet?

Ik heb gisteren de bestelling geplaatst om de kaart te koppelen en ik heb vandaag rond 12 uur de bestelling opgehaald bij een oplaadpunt. Heb de activeringscode online ingevoerd en aangevinkt dat ik online mijn reisoverzicht wil inzien, maar er is nu nog steeds geen reis te zien... Duurt dit altijd zo lang?

Toegevoegd na 23 minuten:
Voor de duidelijkheid: Ik heb mijn kaart gekoppeld aan de NS en ook aangevinkt dat ik mijn reishistorie wil inzien. Het antwoord bij de FAQ heb ik zelf ook gezien en dit is dus geen antwoord wat op mij van toepassing is, aangezien ik het wel allemaal gekoppeld en aangevinkt heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (3)

Je hebt toch nog niet kunnen reizen? Daarom is er niets te zien.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het gaat dus over de reizen NADAT je deze optie hebt geactiveerd.

Toegevoegd na 7 minuten:
En als ik je verkeerd begrijp:

Ik zie geen reisgegevens in mijn overzicht in Mijn NS. Hoe kan dat?
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. U heeft uw OV-chipkaart nog niet gekoppeld aan uw account. Dit kunt u in Mijn NS doen via 'OV-chipkaart koppelen'. U moet wel eerst een kaartservicecode aanvragen en activeren!
2. U heeft uw OV-chipkaart wel gekoppeld, maar nog niet bij 'Mijn producten' aangegeven dat u uw reisgegevens wilt kunnen inzien.

http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/mijn-ns-reisgegevens/index.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb expres een NS-account aangemaakt omdat ik via de Ov-Chipkaart-site geen reis van Arriva kan terugvragen (ben vergeten uit te checken en Arriva gaat via NS). Dit stond als tip op de ov-chipkaart site, dus waarom geven ze dit als tip als je alleen nieuwe reizen te zien krijgt bij je reishistorie? Dan kan je het toch niet terugvragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb, zoals ik al aangegeven heb bij de verdere uitleg, bij mijn kaart wél aangegeven dat ik de reishistorie wil zien en ik heb hem dus ook gekoppeld, anders krijg je die optie niet eens te zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar staat die tip op de ovchipkaartsite want ik vraag me nog steeds af of je oude reizen wel KUNT terugzien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/zelfregelen/nietinofuitgecheckt/ en dan Arriva.
Computoon
11 jaar geleden
Pelle: oude reizen kun je inderdaad inzien (mits natuurlijk daar aangemeld, dus vanaf dat moment). Zo zegt de site van de OV-chipkaart het:
"Om het online transactieoverzicht aan te vragen, meldt u zich eerst aan voor Mijn OV-chipkaart. Daar kunt u aangeven dat u het online transactieoverzicht wilt aanvragen. U krijgt dan alle transacties te zien die u vanaf dat moment met uw OV-chipkaart maakt. Vanuit dit overzicht kunt u heel gemakkelijk een declaratieoverzicht maken. Bijvoorbeeld als u uw zakelijke reizen wilt declareren. "
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou niet dus: " U krijgt dan alle transacties te zien die u vanaf dat moment met uw OV-chipkaart maakt. " Ik heb dan toch gewoon gelijk? Er staat VANAF DAT MOMENT.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is toch eigenlijk gewoon zo dat het overzicht op ov-chipkaart.nl wordt overgezet/gekopieerd naar de NS? Dus ik zie de reizen die ik vanaf 6 maart heb gemaakt (toen heb ik dat overzicht aangevraagd)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hanna daar staat niet dat je dat nog kan doen als de reis al geweest is VOOR je het hebt aangevraagd. Ze gaan er van uit dat je dat al eerder hebt aangevraagd. Dus helaas, het gaat vanaf de reizen die je nu maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
" U krijgt dan alle transacties te zien die u vanaf dat moment met uw OV-chipkaart maakt. " staat toch op de ov-chipkaart site? Ik heb 6 maart dat overzicht aangevraagd, en ik heb die reis die ik wil terugvragen 27 maart gemaakt. Dus die zie ik wel op de ov-chipkaartsite... Maar waarom zou ik het dan niet op de NS-site te zien krijgen, staat daar ook dat het is vanaf het moment dat je het NS-account koppelt aan je ov?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"In tegenstelling tot www.ov-chipkaart.nl kunt u bij Mijn NS alleen uw NS reistransacties inzien." Dit staat op de site van de NS, maar het lijkt me dan logisch dat Arriva wel te zien is... Aangezien je ook via de NS voor Arriva geld moet terugvragen... Er staat alleen nergens dat je de reizen die je NA activatie maakt, ziet en niet vanaf de activering van je ov-chipkaart.nl-overzicht...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je ze even moet bellen, we zijn nu teveel bezig met denken dat het zo of zo werkt en we komen geen stap verder omdat we met twee maatschappijen bezig zijn op grijs terrein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ga ze idd komende week wel even bellen, we komen er zo niet achter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Succes!
"Ik zie geen reisgegevens, hoe kan dat?
1. Het kan zijn dat u uw OV-chipkaart nog niet heeft gekoppeld aan uw account. Dit kunt u doen via 'OV-chipkaart koppelen'. U moet wel eerst een kaartservicecode aanvragen!
2. U heeft uw OV-chipkaart wel gekoppeld, maar nog niet bij 'Mijn producten' aangegeven dat u uw reisgegevens in wilt zien."

En een reis maken wil ook helpen.

Tip: registreer je kaart ook hier: http://www.ov-chipkaart.nl/mijnovchipkaart/

Dan kun je met een persoonlijke ov-chipkaart ook fiscaal acceptabele reiskostenoverzichten uitdraaien.
Computoon
11 jaar geleden
Dan moet je wel het transactieoverzicht hebben aangevraagd, zie hieronder + site.

Het online transactieoverzicht is een overzicht van de reizen en transacties die u met uw persoonlijke of anonieme OV-chipkaart gemaakt heeft. Alle OV-bedrijven in Nederland doen mee aan dit overzicht. U kunt dit overzicht gebruiken om reiskosten te declareren bij uw werkgever of voor uw belastingaangifte. Het gebruik van het online transactieoverzicht met een Bedrijvenkaart is niet mogelijk.
Online transactieoverzicht eenmalig aanvragen

Om gebruik te kunnen maken van het overzicht, vraagt u eenmalig het transactieoverzicht aan. U kunt dit gelijk doen als u zich aanmeldt voor een Mijn OV-chipkaartaccount en uw kaart heeft toegevoegd.
Wanneer zijn transacties zichtbaar?

Vanaf de dag nadat u het online transactieoverzicht heeft aangevraagd, worden transacties getoond. U ziet dus geen transacties van reizen die u gemaakt heeft voordat u het overzicht heeft aangevraagd.

Tip: stel ook uw privacyinstelling in zodat u haltes, stations en productnamen ziet bij uw transacties.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb bij www.ov-chipkaart.nl dit overzicht 6 maart aangevraagd, de dag dat ik mijn persoonlijke ov binnen kreeg, en dit werkt verder prima. Het probleem is dat ik bij Arriva niet heb kunnen uitchecken en ik wil dus die €4,- terugvragen, wat alleen via de NS kan (dit stond op www.ov-chipkaart.nl). Ik heb gisteren de bestelling geplaatst en vanochtend geactiveerd, eenmaal thuis de code die ik gisteren al per mail heb ontvangen, ingevoerd bij de NS en toen was mijn kaart gekoppeld. Hij staat ook bij 'Mijn producten', er staat zelfs bij dat ik mij kan afmelden voor het reisoverzicht, dus ik heb me hiervoor daadwerkelijk aangemeld.
Ceeve
11 jaar geleden
Als je dan verder geen antwoord kunt vinden bij FQ dan kun je het beste een mailtje sturen naar OV-chipkaart. Je kunt ook bellen zelfs op zondag.
Neem contact op met Klantenservice OV-chipkaart op 0900-0980 (€ 0,10 p.m.). Bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur.