Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de studenten ov-chipkaart? En vanaf wanneer.

Aanstaande zaterdag moet ik met de trein reizen. Sinds dit jaar heb ik geen ov-kaart meer maar een ov-chipkaart. Ik heb een week-ov, dus ik moet sowieso een kaartje kopen (met korting). Moet ik vooraf echter nog iets doen met mijn ov-chipkaart? Of kan ik die gewoon laten zien bij de kaartcontrole en dat is voldoende?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
992

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je gaat met je OV-Chipkaart naar een ophaalautomaat om je OV-Chipkaart te activeren en het abonnement op je kaart te zetten.

In de metro/tram en in de meeste bussen van Connexxion check je altijd in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo.

In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat. In de kortingsuren koop je een papieren kaartje.

In de overige bussen: vraag het de buschauffeur en toon hem je Studenten OV-chipkaart. Waar je nog niet in- en uitcheckt gebruik je in de kortingsuren de roze strippenkaart.

Zie de bron om te kijken waar een ophaalautomaat bij jou in de buurt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoorde net op BNR newsradio dat er problemen zijn met de studenten OV chipkaart. Er wordt geadviseerd om nog een maand met de oude OV kaart te reizen.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding