Hoe kan ik het beste van Cardiff Airport naar Rhossili (in Wales) gaan? Ik kan geen auto huren.

Alle informatie hierover is welkom! Reismogelijkheden, reistijden, tarieven, kosten, alternatieven, enzovoort.

Toegevoegd na 1 minuut:
Informatie over een internationale routeplanner is ook welkom.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ga overigens niet liften(d).

Toegevoegd na 12 minuten:
Hoe kan ik het beste een antwoord vinden op een vraag als deze, afgezien van de vraag hier stellen?

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden! Ik heb een beste antwoord gekozen, maar de informatie bij de andere twee antwoorden vind ik ook heel interessant en handig! Hartelijk bedankt daarvoor!

14 jaar geleden

Het beste antwoord

Van Cardiff naar Swansea kan je met de trein. Voor de laatste 35 km zul je met de bus moeten. Rhossili ligt overigens wel in een fu**ing uithoek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Ik had ook al de indruk dat het erg afgelegen is, maar het is er wel heel mooi. Op de foto's op Internet, tenminste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je een eigen auto hebt, of kunt regelen dan zou ik gewoon de boot Hoek van Holland - Harwich, of Calais - Dover pakken. Wellicht een stuk goedkoper en gemakkelijker dan vliegen en dan met het openbaar vervoer...

Andere antwoorden (2)

Ga je op goed geluk naar Rhossili, of heb je een hotelletje of een guesthouse geboekt ? In dat geval zou ik het nl. aan hen vragen - Rhossili is voor Welshe begrippen redelijk toeristisch, dus ze hebben waarschijnlijk wel folders of time-tables die ze je toe kunnen sturen.
Zo'n rit door ZuidWales is al een perfekte manier om een beetje een indruk te krijgen van je vakantie-land !

Toegevoegd na 38 minuten:
ik heb nog even voor je zitten googlelen, en er is een visitor centre (zeg maar vvv...) Je kunt je vragen mailen naar rhossili.shop@nationaltrust.org.uk - kan je ook gelijk tips vragen - er is bijv. binnenkort een wedstrijd cider-making....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Heel handige informatie! Ik heb nog niets geboekt; ik wilde eerst weten of Rhossili eigenlijk wel een beetje te bereiken is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles in Wales is te bereiken - vooral buiten de steden, op het land in de dorpen hoef je maar een pub in te stappen, en met je nieuwe gezicht ben je al het nieuws-van-de-dag. (Ik heb een jaar in NoordWales gewoond). Je krijgt zó een lift, maar ze geven je het gevoel, dat je hen er een groot plezier mee doet met hen mee te rijden. Is ook zo, want behalve in de hoogzomerdagen kent iedereen iedereen, en zijn het altijd dezelfde gezichten en dezelfde verhalen in de pub....En het zijn Kelten, de Welsh - absoluut niet te vergelijken met de Engelsen. Niets "stiff upper lip" bij de Welsh - je bent geboren om te werken, elkaar goedmoedig te plagen, en vooral te zingen. Vraag, waar the choir oefent, en ga daar een keer heen - je zult niet weten wat je hoort !!!
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Je hebt het erover dat je geen auto kunt huren, maar een verwijzing naar een internationale routeplanner is welkom.
Als antwoord op internationale routeplanners: Zelf gebruik ik altijd routenet.nl. Deze heeft ook routes in het buitenland.

Verder zou ik verwijzen naar de reacties bij het antwoord van Starbless: Als je een eigen auto hebt, zou ik daar gebruik van maken om er naar toe te gaan. Het is een mooie en makkelijke route van Harwich naar Wales, vooral als je eenmaal de Severn over bent.
Zuid Wales is zo ontzettend mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Ik vroeg om een routeplanner omdat ik daarmee kan bekijken hoe lang een busreis (bijvoorbeeld van Swansea naar Rhossili) ongeveer zal duren en langs welke plaatsen de bus waarschijnlijk zal rijden.