Hoe werkt de ov-voordeelurenkaart van NS?

Wanneer kan ik met mijn ov-chipkaart met voordeeluren reizen met korting? En wanneer gaat de tijd in? Bij in of uitchecken?

Toegevoegd na 35 minuten:
Misschien stond het niet duidelijk hierboven, maar wat zijn precies de daluren? Ik heb trouwens een oude ov-voordeelurenabbo :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

De tijd wordt bepaald bij inchecken, vóór 9:00 uur inchecken dan wordt de volle prijs berekend, ná 9:00 reis je met 40% korting. (oude kortingskaart, bij nieuwe kortingsabonnementen wordt ook in de avondspits de volle prijs berekend.

Toegevoegd na 1 uur:
Op bijgaande link de voorwaarden voor reizen op de "oude" voordeelurenkaart.
(heb ik ook, ik zou wel gek zijn als ik over zou stappen op de nieuwe) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat er voor 9 u een kleine marge is om in te kunnen checken met korting (5 of 10 minuten ofzoiets?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, 5 minuten
Als je op saldo wilt reizen met je voordeeluren abonnement moet je minimaal 10 euro saldo erop hebben staan.

Je kan vanaf 9:00u de trein nemen met korting.
Omdat sommige treinen precies 9:00u gaan, zou het oneerlijk zijn dat je om 8:59u incheckt en het volle tarief betaald.
Daarom is er besloten dat je al om 08:55u kan inchecken met korting.

Dit is dan geldig tot 4:00u in de volgende ochtend.