mag ik met een taxi bord op mijn dak rondrijden als ik geen taxi diensten aanbied ?

Ik heb een PT cruiser omgebouwd als Grey Cab met belettering en bestickering. Nu zou het helemaal gaaf zijn als er een taxi bordje op het dak zou komen. Mag dat ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Lijkt me niet,je zou kunnen worden aangezien voor een "snorder" ,oftewel een ilegale taxi en dat word door de rijks verkeers inspectie zwaar beboet,want wie zegt dat jij geen "klanten" mee neemt tegen betaling en zonder de officiele papieren ?

Dat is geen enkel probleem. Je mag alleen geen taxidiensten verrichten. Vergelijk het maar met een L bord van een lesauto of gele lampen van een takelbedrijf. Als je er niets mee doet (lampen dus uit)is het oke.

Ik heb geen enkele aanwijzing kunnen vinden dat dit niet zou mogen. Je zult er met de politie geen problemen over krijgen lijkt me. Er is geen wettelijke bescherming waar het het woord 'taxi' betreft. Er rijden ook in Nederland wel mooi opgeknapte Engelse taxi's rond, compleet met meter en bord. Om problemen met taxi-chauffeurs te voorkomen is het echter wel handig dat aan alle kanten duidelijk is dat het voor de stijl van de auto is, en dat je niet probeert illegaal als taxi te werken. Taxi-chauffeurs willen wel eens wat kort door de bocht reageren... Als het je lukt een mooi Amerikaans taxibord uit New York te vinden, lijkt het me voor iedereen duidelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100