Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik met een taxi bord op mijn dak rondrijden als ik geen taxi diensten aanbied ?

Ik heb een PT cruiser omgebouwd als Grey Cab met belettering en bestickering. Nu zou het helemaal gaaf zijn als er een taxi bordje op het dak zou komen. Mag dat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Lijkt me niet,je zou kunnen worden aangezien voor een "snorder" ,oftewel een ilegale taxi en dat word door de rijks verkeers inspectie zwaar beboet,want wie zegt dat jij geen "klanten" mee neemt tegen betaling en zonder de officiele papieren ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is geen enkel probleem. Je mag alleen geen taxidiensten verrichten. Vergelijk het maar met een L bord van een lesauto of gele lampen van een takelbedrijf. Als je er niets mee doet (lampen dus uit)is het oke.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen enkele aanwijzing kunnen vinden dat dit niet zou mogen. Je zult er met de politie geen problemen over krijgen lijkt me. Er is geen wettelijke bescherming waar het het woord 'taxi' betreft. Er rijden ook in Nederland wel mooi opgeknapte Engelse taxi's rond, compleet met meter en bord.
Om problemen met taxi-chauffeurs te voorkomen is het echter wel handig dat aan alle kanten duidelijk is dat het voor de stijl van de auto is, en dat je niet probeert illegaal als taxi te werken.
Taxi-chauffeurs willen wel eens wat kort door de bocht reageren...

Als het je lukt een mooi Amerikaans taxibord uit New York te vinden, lijkt het me voor iedereen duidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over vooroordelen (taxichauffeurs) gesproken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen vooroordeel tegen taxichauffeurs. Zij zijn het die het meest te lijden hebben van de zogenaamde 'snorders' en daar dus het felst op reageren. Ze halen het brood uit de mond van de reguliere taxichauffeurs, die gewoon belasting moeten betalen. Het zal de slager om de hoek heel wat minder opwinden, denk je niet?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding