Kan je de ov-chipkaart voor de gek houden?

Door bijvoorbeeld van Apeldoorn naar Amersfoort te reizen maar er dan perongeluk in Utrecht achterkomen dat je een station te ver bent gegaan.

Toegevoegd na 28 seconden:
En dat je dus weer vanaf Utrecht terug gaat naar Amersfoort.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je in Utrecht niet uitcheckt zal dan alleen het bedrag Apeldoorn Amersfoort van je kaart worden gehaald.
Maar bij controle in de trein kun je tegen de lamp lopen. De conducteur kan zien dat je van Utrecht naar Amersfoort reist, terwijl je in Apeldoorn bent ingecheckt.

Er is een andere truc die wel werk, nl. reizen met 2 OV-chipkaarten. Maar ga daar zelf maar eens over nadenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kunt de ov-chipkaart zeker voor de gek houden, op meerdere manieren zelfs. http://www.faqt.nl/digitaal/gaten-in-ov-chip-systeem/

conducteurs weten er vanaf, maar er is gewoon niks aan te doen op korte termijn.

(al weet ik niet of jou situatie nou zinvol is, want als je niet in utrecht moet zijn is het alleen nadelig voor jou.) en als je wel in utrecht moet zijn, dan moet je daar toch uitchecken.(tenzij je meer als 10 euro kwijt bent, dan gebruik je gewoon die methode van de link die ik erbij heb gezet:P)