Je hoeft deze maar één keer af te stempelen. Daarna is de ticket 48 uur, 72 uur of 5 dagen geldig. In geval van een 5-dagen kaart is het ticket geldig tot middernacht van de laatste reisdag. (zie punt 6 van de algemene voorwaarden in bron 1)

Overigens kan je, wanneer je binnen de stadsgrenzen van Berlijn blijft en niet meer dan acht(!) keer per dag van het openbaar vervoer gebruik maakt, beter losse kaartjes kopen. Dan ben je goedkoper uit.
Binnen de zone AB reis je de hele dag onbeperkt voor € 6,70. (bron 2)
En dat terwijl een Welcome Card voor 48 uur binnen de zone AB € 18,50 kost.
Daarnaast zit je bij een Tageskarte niet vast aan het tijdstip van stempelen.

Uiteraard kan je dan geen gebruik maken van de kortingen en voordelen die de Welcome Card biedt; zoals gratis bezoek aan de musea op Museuminsel (aanrader!).
Maar ik heb daar wel een handige tip voor:
Als je aannemelijk kan maken (middels een oude collegekaart ofzo) dat je student bent, krijg je 50% korting op de entree. (bron 3)
Mijn ervaring is dat ze daar erg makkelijk in zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Enkeltjes binnen zone AB kosten € 2,60 en zijn twee uur geldig. Vandaar mijn opmerking over de acht losse kaartjes. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!