Hoe werkt 9292ov.nl ?

Hoe kan ik zien van hoelaat tot hoelaat ik bussen kan vinden en welke nummer bij welke stad hoort?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Okay.

Bijv.
Je wilt van Amsterdam naar Den Haag. Je gaat van Straat 34, amsterdam, naar Laan 55 in Den Haag.

Je vult in het eerste gedeelde de vertrekplaats in. Dat is dus Straat 34. En daaronder Amsterdam.
Dan ga je naar het onderste gedeelte en vul je de aankomt in. Laan 55 in Den Haag.
Dan kun je kiezen voor een vertrek tijd. Of een aankomst tijd.
Vervolgens laat je een route berekenen.

Eenmaal alles gedaan, staat de juiste info er. Dan kun je ook nog kiezen of je het met een overstap wil. Dat kun je vinden in de tapjes boven de beschrijven.

Je kruigt een beschrijven waar je heen moet lopen. Je kan hier ook een kaartje van uitprinten. Dus je krijgt een beschrijving naar welke tram of bushalte je moet gaan, en hoe lang je erover moet lopen.
Je krijgt een beschrijving van welke tram of bus je moet nemen en welke richting op.
Je krijgt een bschrijving waar je moet uitstappen.
Dan krijg je een beschrijving op welke trein je moet stappen en waar je er weer uit moet.

Onderaan de pagina kun je ook de koste bekijken van trein kaartjes en/of OVchip kosten.

Hou alleen wel in je achterhoofd dat 9202ov.nl niet altijd accuraat is. Dus het beste wat je kan doen is het plan printen met de kaartjes. 1 kaartje van je vertek en 1 kaartje van je aankomst. En zelf een tijd bedenken van wanneer je weg gaat. En ik zou zeggen, liever te vroeg dan te laat.

Nou, ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat ik het toch een beetje duidelijk heb uitgelegd. Mocht je het niet snappen, laat dan even een reactie achter onder dit antwoord met je email adres en dan maak ik er desnoods allemaal plaatjes met uitleg van en dan mail ik je het antwoord gewoon.

Groetjes Daizy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

U toets de hoofdpagina aan, en vult 2 straat en plaatsnamen in. (ook evt huisnummers)
Vervolgens het geschatte tijdstip van vertrek,
of welke dag.
Toets de gewenste vervoermiddelen in.
Kijk of uw telefoon ook de QR code kan downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt aangeven van waar naar waar je wilt en dan op de gok een hele vroege of een hele late tijd opgeven, bij het overzichtje dat je krijgt kun je dan zien of er nog eerdere of latere mogelijkheden er zijn.
Let wel op: soms is 9292 nogal rechtlijnig, ik krijg regelmatig het advies om eerst een kwartier te lopen en dan een bepaalde bus te pakken, maar ja, ik kan voor de deur een bus pakken die langs de halte rijdt waar 9292 me heen wil laten lopen en dan op die andere bus overstappen. Dat kan ik 9292 óók laten uitdokteren, maar dan moet ik de optie "Plan reis vanaf specifieke halte bij u in de buurt" aanvinken (dan kun je bijvoorbeeld 1 of meerdere specifieke vertrek- en/of uitstaphalte[s] opgeven - de gemiddelde looptijd vanaf je vertrekpunt en naar je eindbestemming staat erbij).