Is een treinticket 'heen en terug' geldig boor meerdere dagen?

Stel dat ik morgen naar Gent zou gaan met de trein, daar zou overnachten en de volgende dag terug naar huis zou willen keren, is mijn treinticket nog steeds geldig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Amadea
9 jaar geleden
Dan betreft het vermoedelijk een trein binnen België? In Nederland bestaan geen retourtickets meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea: het zal waarschijnlijk België betreffen inderdaad, maar een retourticket kopen is ook bij de NS nog steeds netjes mogelijk:
http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/enkele-reis-en-retour.html (en inderdaad, de heen- en terugreis moeten voor zo'n retourticket op dezelfde dag plaatsvinden).
Amadea
9 jaar geleden
Nog vier dagen dan, want m.i.v. 9 juli moet iedereen met een ov-chip reizen.

Het beste antwoord

In België bestaat nog steeds het weekendretour, van Belgisch station tot belgisch station. dan kun je van vrijdagavond tot zondagavond reizen op hetzelfde goedkopere biljet. Dus ja, dat kan voor het weekend, niet voor door de week.

Toegevoegd na 39 minuten:
En als je in Nederland woont, is 2 enkeltjes woonplaats- Roosendaal en andersom,(of Maastricht als je aan die kant van het land woont,) en dan verder met een kaartje naar Gent (online kopen) een stuk goedkoper
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee die is maar een dag geldig de dag van de heen reis en niet de dag er op.