Zijn er nog meer transferiums dan in Den Bosch ?

Met Transferium bedoel ik een parkeer plek waar je 2 euro (geloof ik) betaald om daar je auto te zetten en dan ga je met een bus naar het centrum toe. Hoe kan ik zien of weet iemand waar er nog meer transferium's zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Alle grote steden en ook een heleboel kleinere steden hebben transferia. Op bijgaande website vind je ze allemaal.

Transferia zijn bij uitstek geschikt om je auto op te parkeren als je in het stadscentrum moet zijn. Ze zijn ook bij uitstek geschikt om je auto op te parkeren als je niet in het stadscentrum moet zijn. Ze zijn ook bij uitstek geschikt om je auto neer te zetten als je met de trein mee moet. En ze zijn in sommige gevallen ook bij uitstek geschikt om een NS-fiets te huren. Transferium Westraven in Utrecht is bij uitstek geschikt om je auto te parkeren als je op bezoek moet bij het Trilkantoor van Rijkswaterstaat.
Op een transferium kun je ook heerlijk even om je heen schreeuwen als je kwaad bent op een stel muggenzifters die jouw belangstellig verwarren met 'chatten', zonder dat mensen je raar aankijken. En dat terwijl Chat ook Vlaams is voor Karel, en die heeft al helemaal niks met kletspraatjes te maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en dan heb ik het nog niet gehad over het verschil tussen transferiums en transferia, waarbij transferiums een vormfout is en transferia de juiste meervoudsvorm van een transferium. Verwar een transferium ook niet met een transformator. Een transformator past over het algemeen wel in een transferium, omgekeerd zou dit een ernstig geval van Tardis betekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En sorry voor de spam. En de Eggs and Spam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies wat ik nodig had.

Andere antwoorden (1)

Ik weet dat er in ieder geval in Arnhem een transferium zit.
Je parkeert bij het Gelredome en je parkeerkaartje geldt als vervoersbewijs in de (minibusjes) die naar de stad gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, bedankt voor je reactie alvast :)