Welke abonnement bij NS is het gunstigst/voordeligst voor mij? (zie uitleg)

Ik ben een eerstejaarsstudent op het Avans hogeschool in Breda. Ik heb van 26 Augustus 2013 tot en met 01-10-13 een soort abonnement bij NS nodig om op en neer te reizen van Bergen op Zoom naar Breda, omdat pas op 01-10-13 mijn studentreisproduct ingaat. Naast de trein abonnement, moet ik ook met de bus reizen.

Welke abonnement is het meest gunstig/voordelig voor mij?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik ben 17 jaar, en moet elke werkdag rond 7 uur vertrekken. (En ik hoef overigens, alleen doordeweeks te reizen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een maandtrajectabonnement voor die afstand kost € 209,40.
Voor de paar overblijvende dagen zou het handig zijn als je een kortingskaart hebt, want dan betaal je voor de heenreis volle prijs (€ 6,70) maar kan je terug met 40% korting (€ 4,00) of met 20% korting (€ 5,40).
Het is aan te raden te beginnen met die losse kaartjes, want wie weet blijkt dat een van jouw groepsgenoten ook uit Bergen op Zoom komt en zich per auto vervoert. Want dan zou je wellicht mee kunnen rijden en op die manier goedkoper uit zijn. Dan natuurlijk wel een bijdrage in de vervoerskosten geven aan de chauffeur.
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Aha, die kaart kende ik nog niet. Dan heb je wel vóór 9 uur korting van 20% en ná 9 uur 40%. Dus kost een dagretour je dan € 9,40 in plaats van € 13,40. Maar er komt wel € 25 euro bij, dus je zou even uit moeten rekenen hoeveel dagen in de maand je reist of dat het op die manier goedkoper is dan het maandtrajectabonnement.