Kan je als je van automatisch opladen op een ov-chipkaart gebruikt en dit bedrag telkens 10€ is, en saldo nu bv. 9€ inchecken bij de NS voor de trein?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor dat kan, mijn zoon heeft dat van de week nog gedaan en er is toen 2x een tientje afgegaan die dag.

Omdat je automatisch opladen hebt vertrouwt de NS dat en hoef je er geen 20 euro op te hebben staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je hebt immers genoeg geld . Zelfs al kom je iets te kort mag je mee, want je krijgt dan bericht thuis dat je hen nog geld schuldig bent en moet het dan aan hen terugbetalen alsje niet genoeg op je rekening hebt staan bij de bank, want normaliter wordt er gewoon weer €10.- afgeboekt. Je kunt trouwens altijd uit voorzorg gewoon geld op je OV chipkaart zetten bij diverse oplaadpunten zoals Bruna bijv.