Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verloren voorwerpen NS persoonlijk ophalen?

Ik ben gister mijn telefoon verloren in de trein. Nu is er eenzelfde telefoon gevonden, maar op station dat hier niet erg dichtbij ligt. Een vriendin komt toevallig vanavond op dat station. Kan zij mijn telefoon ophalen of moet ik dat per se persoonlijk doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als zij daar staat en ze krijgt het niet mee dan bewijs jij dat jij het bent door dat nummer te bellen? Lijkt me voldoende. Verder kan zij van alles bewijzen met zeggen welke namen er in het telefoonboek staan.

Laat haar wel een id bewijs meenemen voor de zekerheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk als beveiliger op een receptie. Ik geef gevonden voorwerpen alleen mee aan iemand die kan bewijzen dat hij/zij met recht iets komt ophalen. Dus de eigenaar zelf of:

Als de eigenaar mij van te voren gebeld heeft om te zeggen dat: "Piet van de Haar vanavond tussen 18.00 en 22.00 langs komt om mijn telefoon op te halen."

En die Piet moet dan wel een id bij zich hebben. Natuurlijk weet ik ook zeker dat het de eigenaar is die mij belt en niet een fake eigenaar :-)
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding