stel een koploper (trein) met aan alle 2 de kanten van het treinstel een kop rijd van punt A naar punt B. rijd de trein dan voor of achteruit.

gezien het feit dat de trein aan beide kanten van de trein een voorkant bezit ben ik benieuwd hoe je dit moet beredeneren.

verder nog een kleine uitbreiding op deze vraag. want stel, je rijd van punt A naar B en zit achterstevoren in deze trein. dus je zit met je rug naar de kant waar de trein heen rijdt. rij je dan in de trein achteruit, of vooruit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

De trein rijdt vooruit als de machinist vooruit rijdt. Deze zit altijd maar aan één kant van de trein. De zijde waar de machinist zit wordt gemarkeerd met wit/geel licht. De achterzijde heeft rode lampen.
Als je met je rug naar de rijrichting zit als passagier dan rij je achteruit ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zit er geen motor in een koploper maar enkel in de meestal aanwezige losse loc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als deze van punt A naar punt B gaat rijdt hij vooruit. Gaat hij van punt B naar punt A, dan rijdt hij achteruit.