Ik ben 16 jaar en heb Pdd-Nos, heb ik recht op Taxivervoer?

Hey,

Een vriendin van mij heeft Valys, maar ze heeft geen Mobiliteitsbeperking en ze is ook geen Invalide, en ze kan prima met het openbaar vervoer reizen, en toch heeft ze het.
Ik heb ook Pdd-Nos.
Heb ik dan ook recht op Valys, of mag het niet wat zei doet?
Want ik heb geen Wmo vervoersbewijs, en ook geen Invalidenparkeerkaart (ik ben namenlijk niet gek, maar zei ook niet haha).
En de algemene voorwaarden kan ik niet zoveel uit halen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb asperger en kan gewoon fietsen... Dus waarom jij niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg niet dat ik niet kan fietsen, je moet eens lezen.
Als ik naar verre afstanden buiten de Regio wil ga ik niet fietsen

Het beste antwoord

Je moet eerst een regiotaxipas aanvragen, alleen als je die hebt heb je mogelijk ook recht op Valys, dit moet je doen bij je gemeente, bij het WMO loket en zij schakelen het CIS in om na te gaan of je recht hebt op de pas, het CIS geeft een advies aan de gemeente en de gemeente volgt dat advies meestal op. Om recht te hebben op de passen, hoef je geen lichamelijke beperking te hebben, ook een geestelijke beperking kan recht geven op de passen, PDD- NOS kan een aanleiding zijn om recht te hebben op de passen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je goede antwoord!
Die vriendin van mij zei ook idd iets over het Gemeentehuis en dat zei ook eerst Regio Taxi had, dus ik denk dat dat het is ja.

Andere antwoorden (1)

Als je denkt recht te hebben op taxivervoer moet je naar het WMO loket va de gemeente en een aanvraag doen. Zo simpel is het, zij bekijken of je recht hebt en wat je verder moet doen. Je zult denk ik, een doktersverklaring nodig hebben. Verder scheelt het per gemeente wanneer en of het vervoer toegekend wordt