Ik moet volgend school jaar naar Tilburg voor een nieuwe opleiding. Ook ben ik nog geen 18 jaar. Lees beschrijving

Ik heb van iemand gehoord dat als je nog geen 18 jaar bent en wel ver moet reizen voor school een OV chipkaart kunt aanvragen bij de gemeente of NS ofzo. Is dit waar? Zo ja, bij wie kan ik dat dan aanvragen. Want anders word reizen voor mij wel erg duur volgend schooljaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

ten eerste ga je HBO of MBO doen want bij HBO krijg je wel gewoon een ov-jaar kaart als je nog geen 18 bent. Bij MBO echter niet en hier wordt vaak geen compensatie voor gegeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een hbo opleiding gaat volgen krijg je een OV Jaarkaart, deze krijg je als je via duo (ibgroep) je studiefinanciering aanvraagt.
Ga je een mbo opleiding dien dan krijg je deze pas op je 18e.