Deze vakantie vlieg ik via Frankfurt. Ik ga daar heen met de trein. Hoe kom ik goed over de grens?

Ik reis met de ICE vanuit Arnhem. Emmerich is het eerste station over de grens. Van het reisbureau heb ik gehoord dat ik een rail & fly ticket heb, maar die is pas geldig vanaf een station in Duitsland. (emmerich) ik heb al geprobeerd om een ticket te zoeken vanaf Arnhem naar emmerich, maar dat faalde. Of moet ik een kaartje kopen tot aan Duisburg/oberhausen? (wat het eerste station is waar de ICE wel stopt) de trein stopt niet in emmerich. Ik heb geen direct contact met het reisbureau.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Jouw ticket is geldig vanaf een station in Duitsland. Je moet dus zelf zorgen dat je op een station in Duitsland terechtkomt.

Emmerich is wel een "station", maar de ICE stopt daar niet. Je kunt dus geen kaartje Arnhem-Emmerich met de ICE kopen.

Je kunt een paar dingen doen.

Je zou met een andere trein naar Emmerich kunnen reizen, of je daar laten afzetten. Daar kun je dan op een willekeurige Duitse trein richting Oberhausen stappen; dat mag met jouw rail&fly-kaartje. In Oberhausen stap je dan in de ICE naar Frankfurt. Ik denk dat dit de goedkoopste oplossing is, maar met het nadeel dat dit nogal omslachtig is.

Je kunt ook een ICE-kaartje Arnhem-Oberhausen kopen. Dat is de eenvoudigste oplossing. Ik zou dan wel naar het loket gaan om te vragen of je de ICE-toeslag moet betalen: zit die al in jouw rail&fly-kaartje, of moet je voor het Nederlandse deel nog een losse toeslag betalen? Omdat dit geen gebruikelijke oplossing is, zou ik dit bij het loket navragen.

Als dat lastig is, kun je ook een dag eerder naar station Arnhem gaan, wachten tot de ICE komt, en dan een conducteur aanschieten. Wel vertellen dat je pas *morgen* gaat reizen. De conducteur kan je dan vertellen wat je het beste kunt doen.

Aan de andere kant: als je toch al op station Arnhem rondloopt, kun je net zo goed naar het loket gaan in plaats van op de ICE te wachten en een sprintje te trekken naar de conducteur.

Kortom: een hoop mogelijkheden, maar zelf zou ik naar het loket gaan.
Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afzetten in Emmerich is geen optie, maar een ticket naar Oberhausen wel. (kost ook nog eens niet zo veel) Ik denk dat dat de beste optie is, anders zal ik het nog eens navragen bij het reisbureau als ik daar weer mee in contact kom. Dank!

Andere antwoorden (3)

ik zou voordat ik instapte op de trein dus in arnhem de conducteur een seintje geven dat ik hem wil spreken, hij komt dan naar je toe en met hem is het te bespreken wat je als kaartje (kunt / had moeten kopen - hopelijk zonder boete, dus leg het goed uit, al je pogingen en hoe en waarom het mislukte!).

antwoord

doordat je geen direct contact met het reisbureau had , proberen een kaartje bij de conducteur te kopen. vertel het hele verhaal, wees eerlijk !

succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De conducteur verkoopt geen treinkaartjes meer. Volgens mij heeft het reisbureau je een wanproduct geleverd. Iedereen die zoiets koopt in Nederland loopt tegen dit probleem op; kan ik me haast niet voorstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
allereerst zou ik zeker indien mogelijk naar het reisbureau gaan: daar ligt het probleem...!
als dat niet kan en het is niet heel erg duur, dan zou ik voor safe gaan en het kaartje kopen tot duisburg/ oberhausen, niets zo vervelend als op deze manier (stress van geen kaartje hebben/kunnen kopen en misschien een boete) aan je vakantie beginnen...! als het geen goud kost en je gaat zeer binnenkort al met vakantie : koop dat kaartje en ga achteraf naar het reisbureau om je gelijk te halen, dit is gewoon niet netjes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom 3 minnaars ?
Ik zou langs gaan bij het NS loket. Op een aantal grote stations hebben ze ook internationale loketten. Natuurlijk kan je ze ook bellen, maar dit is niet goedkoop. het nummer is 0900 – 92 96
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ticket is waarschijnlijk pas geldig vanaf het eerste station in Duitsland. Oberhausen dus. Een kaartje Arnhem Oberhausen haal je in Arnhem gewoon uit de kaartautomaat, daarvoor hoef je niet naar het loket. Op de automaat zit een keuze "kaartje naar Duitsland". Het kaartje is inclusief toeslag voor ICE, die heb je dus niet extra nodig.
Je kunt ook op www.bahn.de of www.nshispeed.nl een ticket Arnhem Oberhausen boeken.
Alternatief: reis naar Emmerich en stap daar op de trein naar Oberhausen en dan op de ICE.