waar en wanneer moet ik een studenten-OV-jaarkaart aanvragen als ik hem na de zomervakantie nodig heb voor m'n studie?

ik ga na de vakantie in enschede studeren en daarvoor moet ik elke dag heen en weer reizen... hiervoor heb ik een studenten-OV-jaarkaart nodig.. heeft iemand enig idee waar ik deze kan aanvragen? en moet ik dat nu al doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Als je gebruik wilt maken van het studentenreisproduct, geef je dit aan door in te loggen op www.duo.nl. De Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) zet standaard een weekabonnement voor je klaar. Wil je een weekendabonnement, dan geef je dat bij DUO aan.

Je kunt er vanaf de ingangsdatum van je studiefinanciering mee reizen in heel Nederland.

Ga dus naar de site in de bron en loop alles stap voor stap door.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op je vraag moet ik dat nu al doen:

Om te kunnen reizen met het studentenreisproduct, moet je recht hebben op studiefinanciering. Heb je nog geen studiefinanciering, dan moet je dat eerst aanvragen. Daarna moet je drie dingen doen:

1. Regel zelf een persoonlijke OV-chipkaart

Het studentenreisproduct laad je op een persoonlijke OV-chipkaart. Als je nog geen persoonlijke OV-chipkaart hebt, kun je er een aanvragen bij een OV-bedrijf of via ov-chipkaart.nl. Een persoonlijke OV-chipkaart is te herkennen aan de pasfoto, naam en geboortedatum op de voorzijde.

2. Geef door op welke OV-chipkaart je jouw studentenreisproduct wilt laden

Nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld, krijg je binnen een week van de Klantenservice OV-chipkaart, afdeling Studentenreisproduct automatisch een bericht met uitleg over het koppelen van jouw studentenreisproduct aan jouw OV-chipkaart. In dit bericht staan ook je inloggegevens en een Aanvraagformulier Koppeling Studentenreisproduct. Volg de instructies in de brief. Binnen een week ontvang je bevestiging van je aanvraag. Hierin staat ook hoe je het studentenreisproduct op je kaart laadt. Heb je na drie weken nog geen bericht ontvangen of ben je de brief kwijt? Dan kun je de inloggegevens en het aanvraagformulier bestellen op www.studentenreisproduct.nl.

3. Laad het week- of weekendabonnement op je persoonlijke OV-chipkaart.

Laad je studentenreisproduct op de OV-chipkaart waarvan je het nummer hebt doorgegeven. Doe dit bij een ophaalautomaat. Kijk op ov-chipkaart.nl/adresvinder voor de dichtstbijzijnde ophaalautomaat.
http://www.duo.nl/particulieren/reizen/reizen.asp