waarom gaan mensen nu vaker op vakantie dan vroeger?

vroeger gingen de mensen niet of nauwelijks op vakantie, waarom nu dan in een keer wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat versta je onder'vroeger' ?

Antwoorden (12)

mensen verdienen meer, beter vervoer en soms krijgen ze zelfs dingen vergoed.

Toegevoegd na 3 minuten:
ook wonen hun familie en vrienden misschien ook in het buitenland dus gaan ze hun opzoeken bijvoorbeeld. dat kwam vroeger ook bijna nooit voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu bestaan er vliegtuigen, treinen, boten, auto's...
dat was er vroeger niet.
allez, bijna niks.
maar alles dat er toen wel was van vervoermiddelen, waren meestal traag.
vroeger had bijna niemand een auto.
en nu is het veel populairder om op vakantie te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de meeste mensen arm waren en moeite hadden om rond te komen. 5 daagse werkweken waren nog niet gemeengoed, 6 of 7 dagen werken was heel normaal. Even een week vrij vragen zat er niet bij, want niet werken waren geen inkomsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoever terug in de tijd je bedoelt, maar als je echt de jaren 50 bedoelt, toen hadden de mensen ten eerste veel meer kinderen, minder vakantiedagen en minder geld. Vroeger werd er veel meer gekampeerd bv. op de Veluwe, vaak werd er dan voor zes weken een staanplaats gehuurd waar de moeder + kinderen de hele schoolvakantie verbleven, en de vader 2 weken (meer dagen had je toen meestal niet) overkwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is dat SUSIE!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij ons tenminste wel, in de door mijn vader zelf gemaakte tent (ik ruik hem nog, de tent dan, zo'n muffe canvasgeur)
beter vervoer en de mensen hebben (in meerdere gevallen) betere banen en hebben dus meer geld. en vrouwen mochten vroeger ook niet werken en nu wel dus is het inkomen meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, da's niet 'in een keer' gebeurd! Langzamerhand is het besteedbaar inkomen van onze bevolking gestegen. Zo ontstond er steeds meer ruimte voor 'leuke' dingen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat het een misvatting is dat we nu meer op vakantie gaan want vroeger ging men ook massaal op vakantie. Alleen gebeurde dat toen korter door eerst nog langer werken (6 dagen / 40+ uur) en o.a. daardoor dichter bij huis. Ook gebeurde het goedkoper terwijl het nu door de toegenomen welvaart en vele vrije ook verder weg gaat waardoor het lijkt alsof we veel meer op vakantie gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds de jaren 50 van de vorige eeuw,zijn de arbeiders iets meer gaan verdienen en in de 60er jaren kwamen voor hen de eerste auto's in beeld. De welvaart nam toe, man kreeg meer vrije dagen én vakantiegeld.
Daardoor ontstond de mogelijkheid, om i.p.v. een dagje naar de speeltuin met de kinderen zomaar een hele week op vakantie te gaan, eerst nog in eigen land, maar later ook naar het buitenland.
Deze trend heeft aangehouden en nu is het heel normaal,dat men algauw meerdere weken in het (verre) buitenland vertoeft. Er zijn er zelfs velen,die zich dat meerdere malen per jaar kunnen veroorloven.
Je toevoeging, dat het nu in één keer wel kan, is m.i. niet correct. Het is een proces geweest,dat toch wel enige tientallen jaren in beslag nam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeggen: de Europese Unie, waarmee de grenzen zijn verdwenen en je nu vrijuit door Europa kunt reizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Man en vrouw die werken. Dus goed inkomen
-Omstandigheden die jou een jaar lang gek maken.
Werken, werken, stressen. Je zoekt rust en ontspanning.
-goedkope vluchten en zonaanbieders.
-voordelig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger hadden mensen geen geld om aan een vakantie te besteden. En ze hadden ook niet zoveel vrije dagen. Bovendien zijn tegenwoordig de vervoersmogelijkheden veel beter, veel meer mensen hebben een auto en er gaan meer treinen en vliegtuigen. En vroeger bestonden er ook geen bungalowparken met alles erop en eraan, maar was je op een hotel of in geval van minder geld op een pensionnetje aangewezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat de behoeften van de mensen vroeger bescheidener waren. Er was van alles minder. Ik klink nu echt als een grannysmith maar vroeger waren alle gadgets er niet en noem alle dingen maar op die het leven nu makkelijker en leuker maken. iedereen kan meer betseden en daarbij horen vakabties ook. Als we de jaren 590 nemen, toen was het heel normaal dat je maar één of twee keer in je leven op een verre vakantie ging dat is nu wel anders toch?