Hoe werkt wifi in de trein?

Vraag is lang geleden al eens gesteld maar de antwoorden waren niet bevredigend, iets met satelliet en bidirectioneel. Ook is er geen goed antwoord verkozen.
Daarom deze vraag hoe het anno 2013 technisch mogelijk wordt gemaakt.
Met Google kom ik ook niet verder...vandaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

In de trein zijn wifi routers geinstalleerd die verbinding hebben met het 3G mobiele netwerk van t-mobile. Is de trein op een station dat wordt (volgens http://tweakers.net/nieuws/82828/treinreizigers-verbruiken-bijna-10tb-via-ns-hotspots.html ) gebruik gemaakt van het mobiele netwerk van KPN.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus via het 3G netwerk krijg je wifi in de trein, dat het omgezet wordt dus?
gvrox
11 jaar geleden
Zo zou je het kunnen omschrijven ja; bij je thuis hangt de wifi router aan een kabel-, adsl- of glasvezelverbinding, in de trein kan dat natuurlijk niet en moet er een mobiele aansluiting zijn.