Wat is een geldig vervoersbewijs als er ipv treinen bussen worden ingezet?

Morgen reis ik op een traject waar in plaats van treinen, NS-bussen worden ingezet wegens werkzaamheden aan het spoor. Moet ik dan een treinkaartje kopen als vervoersbewijs of gewoon een kaartje in de bus?

(Buiten het gebruik van een OV-kaart om)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Je hebt het over vervangend vervoer. De NS is verantwoordelijk om jou voor de prijs die zij hebben vastgesteld van A naar B te brengen. Daarom zetten ze bij onderhoud aan het spoor bussen in op het traject waar het onderhoud wordt gedaan. Je stapt dus met het geldige NS kaartje of je OV kaart of welk vervoerbewijs je ook hebt gekocht om door de NS vervoert te worden van A naar B in het vervangend vervoer. Dat vervoer kost jou dus niets extra's je hebt de NS namelijk betaald om je van A naar B te brengen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet dan een treinkaartje hebben om met de vervangende NS-bus mee te reizen. In de bus worden geen kaartjes verkocht. Het zijn vaak van die luxe touringcars, die worden zo goed gebruikt als er geen vakantiereis mee gemaakt wordt.
Amadea
11 jaar geleden
Wanneer de bussen worden gereden in plaats van een trein, dan gelden uitsluitend treinkaartjes op die bussen. Dus enkele reizen, retours, etc.

Met een OV-Chipkaart moet je dan ook op het station in- en uitchecken (bij de paaltjes van de juiste vervoerder!)