Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel betaal je voor trein in Italie binnenland ( groep van 11)?

Beste, ik ga de eerste 2 weken van juli op scoutskamp naar Italie. Ter plekke zouden wij een trein moeten nemen naar een bepaalde bestemming (weet nog niet welke, maar zal ongeveer 250 km zijn). Ik vroeg mij dus af hoeveel dit per persoon zou kosten als we het goedkoopste tarief nemen?

PS: Hebben jullie eventuele tips/ervaringen?
mvg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
933

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Helaas kan ik je geen concreet antwoord geven, maar hebben jullie als scouts wellicht geen zusterorganisatie in Italië bij wie je eventueel zou kunnen aankloppen voor dit soort vragen? Toevallig weet ik dat bij veel jongerenorganisaties er vaak internationale steunpunten zijn voor dit soort vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Italiaanse staatsspoorwegen (FS, Trenitalia) hebben een website met een reisplanner. Daarop kun je in elk geval het gewone tarief voor één persoon achterhalen. Voor groepen zullen er wellicht kortingen zijn. Bedenk:
- In Italië gelden verschillende tarieven voor stoptreinen (Regionale, Regionale Veloce, Suburbano, enzovoort) en sneltreinen (deze komen met de meest fantastische benamingen op de markt: naast Intercity ook termen als TrenOK en Frecciabianco).
- Voor sneltreinen is reserveren verplicht, het ticket dat je koopt is niet zonder meer geldig op andere treinen dan op je kaartje staat aangegeven.
- Neem voor een ingewikkelde reis de tijd om je kaartje te kopen. Zeker op grote stations zijn de wachttijden aan de loketten soms lang. Je kunt ook via internet boeken, hoe moeilijk en betrouwbaar dat is, weet ik niet.
- De website zoekt standaard alleen de snelle treinen ("Le Frecce"). Die zijn vaak ook het duurst. Als je via "Tutti i treni" zoekt, kun je ook goedkopere alternatieven vinden.
- Het treinvervoer is redelijk betrouwbaar, maar wordt vaak geplaagd door stakingen. Eerste woord Italiaans dat je moet kennen: "Sciopero" (staking).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding