Waarom is de sneltrein verdwenen?

Hallo,

Waarom is in de nieuwe dienstregeling de sneltrein verdwenen?

Komt deze treinsoort misschien nog terug?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat heet al jaren een intercitytrein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt omdat de ns het 'snelle' niet kan waarmaken. De vlag dekte de lading niet meer dus toen hebben ze dat maar veranderd... Zie hierboven..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste voormalige sneltreinen heten tegenwoordig Intercity. NS gebruikte tot enkele jaren geleden het woord 'sneltrein' voor 'snelle treinen' die niet aan de normen voor een Intercity voldeden. Een Intercity had een hogere gemiddelde snelheid en bood meer comfort aan de reizigers. Het merkwaardige gevolg van die 'naamsverandering' is, dat er nu ook 'Intercity's' zijn die op veel kleine stations stoppen.

Er rijden nog wel wat sneltreinen maar dan niet geëxploiteerd door NS.
Computoon