Als ik treinreis met een OV-chip 40% kortingskaart (na 9:00) en ik check om 8:59 in voor de trein van 9:01 (hoe) wordt mijn korting dan verwerkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welke tijd wordt dan aangehouden? Richt ik me dan op een stationsklok?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil als consument om 8:59 het recht kunnen kopen om na 9:00 te reizen. Als dit niet kan lijkt me dit in strijd met het consumentenrecht.

Antwoorden (2)

Dan heb je geen korting het systeem registeert vertrek voor 9 uur.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou oneerlijk zijn. Dan zou iedere reiziger maar 1 minuut hebben om in te checken. En in strijd met de vrije keuze van de consument. Het zou toegestaan moeten zijn om op 8:59 in te checken op de trein van 9:01. Je kies namelijk voor een vervoermiddel en geen tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke tijd wordt door het systeem gehanteerd?
ronron1212
12 jaar geleden
In het geval van de kortingstijd kies je voor vervoer op en vanaf een bepaalde tijd.
ronron1212
12 jaar geleden
De tijd voor de korting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie heeft er dan gezegd dat het ov-chip systeem eerlijk is?
Al eens nagekeken wat het je kost als je een nieuwe kaart moet en er staat nog saldo op je oude? De OV chip kaart is uitgevonden voor de vervoersbedrijven en niet voor de reizigers!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ AdrieK. En wat ik bedoel is, hoe weet je dat het volgens het SYSTEEM 9.00 uur is? Een ander uurwerk kan 9.05 aangeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We gaan er even van uit dat het systeem de tijd goed registreerd. Waar het om gaat is: ik wil vòòr 9 uur kunnen inchecken op de trein van ná 9 uur. En dat kan niet. Dat kost mij dus mijn 40% korting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Registreert, met een t.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- want niet waar. Vijf minuten voor negen mag je inchecken.
Bij reizen met NS mag vijf minuten vantevoren worden ingecheckt. Dus als je 8:59 incheckt en je hebt recht op 40% korting, wordt dat ook netjes afgerekend. Check je al om 8:54 in dan betaal je het volle tarief voor de hele reis.

Overigens lijkt het erop dat dit geen "hard" recht is maar een gewoonterecht: in de officiële productvoorwaarden van NS valt er niks over te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar ik 8:59 bedoel ik dan 8:53.