Hoe de reiskosten berekenen met anonieme ov-chipkaart?

Ik heb een anonieme ov-chipaart. Ik wil graag mijn reiskosten berekenen met de bus. Hoe moet dit?
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Dat kan alleen achteraf als je de Ov. Chipkaart bij een oplaadpunt houdt. Je kunt dan de ritten inzien.

Vooraf kan je de kosten inschatten via sites als ov9292
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan niet, of je zou steeds met je anonieme kaart je saldo na ieder reisje bij een servicepunt moeten controleren, en dat opschrijven. Lijkt me een heel gedoe.

Juist als je iets met reiskosten wilt doen, is een chipkaart op naam zo handig. Al de dag erna, kun je precies op internet de kosten zien van je reis, inclusief de haltes, en de mogelijkheden om die kosten te downloaden (in allerlei formaten) zijn prima. De overzichtjes zien er keurig uit, en zijn zo in te voeren in b.v. Excel.

De enige manier om dit handig aan te pakken is dus het aanschaffen van een persoonlijke OV-chipkaart.