Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je bij een ov chipkaart een maandabonoment afsluiten?

Ik bedoel een abonoment voor 75 euro in de maand geloof ik waar je onbeperkt mee kan reizen? Bestaat dit? Zo ja, hoe heet dit en waarkan ik dit aanvragen?
Ps: ik ben 16 jaar en studeer mbo.
Dankjewel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
616
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je niet gewoon een studenten abonnement op je ov chip zetten via je studiefinanciering?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet weten. De ov word bij mij in ieder geval nog niet vergoed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16 jarigen met mbo hebben daar geen recht op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan wel maandabonnement afsluiten maar niet onbeperkt reizen met openbaar vervoer. Het is of van ns met onbeperkt abonnement of voor bussen. Je kunt op ovchipkaart.nl als je inlogt zo zien wat je kan bestellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een gewoon maand abonnement om onbeperkt te reizen met de NS kost € 364,90.
Als je recht hebt op studiefinanciering dan heb je ook recht op een studenten OV-kaart, daarmee kun je onbeperkt reizen door de weeks óf in het weekend, je moet dan wel van te voren kiezen of je een week- of weekendkaart wilt.
Nadere info kun je op onderstaande link vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je kunt dat abonnement als '' reisproduct' op je OV-chipkaart laden.
Eerst aanvragen en activeren, en klaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens: voor 75 euro onbeperkt reizen kan ik niet bij de NS terugvinden, dus misschien bedoel je een busabonnement - dan moet je zelf even kijken wat de abonnementen bij jouw lokale busmaatschappij kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga even bij een ov-shop langs, daar weten ze het vast wel en ze kunnen je eventueel een alternatief bieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Altijd-vrij-abonnement kost volgens mij € 295 per maand. Zie de link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding