mag je met een studenten OV gratis de fiets meenemen in de trein?

ik heb een weekabbonement, mag ik mijn fiets dan gratis meenemen of moet ik toch een kaartje kopen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18.9K

Antwoorden (1)

Stel je voor dat dat mag. Tijdens de spits komen hele hordes studenten met hun OV-kaart gratis de fiets de trein binnenwandelen....

Dat gaat niet goed komen !

De NS wil dat je erg goed nadenkt voor je een ruimtevreter als een fiets in hun trein meeneemt. En als je het toch doet dan laten ze je er graag voor betalen.

Dus nee, je mag je fiets niet gratis meenemen met je studenten-OV. Je zult voor je fiets een kaartje moeten kopen.

Overigens een VOUWfiets wordt (binnen bepaalde maten) als bagage gezien. En 'bagage' mag je wel gratis meenemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. De vouwfiets moet dan wel ingeklapt zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan wel trajecten waar je je fiets in de daluren gratis mee mag nemen, ik dacht dat dat bij Ariva is, mijn nichtje nam haar fiets altijd gratis mee. Wel een plus voor jou, want op de meeste trajecten is dit niet het geval.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
@crea
Dat was nieuw voor mij. Bedankt voor je aanvulling !
Oh... en voor je plus, natuurlijk ;-)