Hoe kon je aan een ov studentenkaart? zie uitleg

Ik heb een ov kaart van gemeente almere maar je ziet bij studentenkaart altijd een speciale kant die aangeeft dat je student bent maar die heb ik niet maar ik kan hier wel een studentenproduct op zetten. Maakt het niet uit dat ik geen speciale studentenkant heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben erachter dat er veel veranderd is, ik heb vorig jaar oktober een studenten ov gekregen. Ik kan wel uitgebreid vertellen hoe dat ging, maar blijkbaar is het al veranderd. Kijk daarom op deze site, volg de checklist voor het studentenreisproduct en het zal zeker lukken! Kijk vooral naar het filmpje links, en volg de checklist.

Het is dus de bedoeling dat je zelf een persoonlijke ov chipkaart koopt en nadat je alles hebt aangevraagd, je kaartnummer doorgeeft, zodat daar het studentenreisproduct op geladen kan worden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!!

Andere antwoorden (3)

Als je student bent aan het HBO of WO heb je recht op een studentenkaart en die zal je dan vanzelf krijgen (althans je krijgt een oproep en moet de kaart op het gemeentehuis ophalen). en nee je kan als je geen student bent een studentenkaart krijgen en je kunt niet op je gewone ov kaart een studentenproduct zetten. Als student heb je namelijk een aparte kaart.

Toegevoegd na 33 minuten:
sorry met gemeentehuis bedoel ik natuurlijk postkantoor:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als student heb je géén aparte kaart. Je zet je studentenreisproduct op je OV-chipkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt toch een aparte kaart voor studenten, had ik wel toen ik studeerde (en ja toen was er ook al de ov chip kaart)? en als ik nu studenten zie met een ov chipkaart zien die er anders uit dan mijn persoonlijke ov chipkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dit jaar (of vorig jaar alweer?) veranderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je moet hem ook niet ophalen op het postkantoor, je krijgt hem thuisgestuurd en moet er zelf het studenten reisproduct opzetten.
Als student krijg je een kaart toegestuurt vanuit duo/ ib groep. Qua uiterlijk verschillen die passen ook nog is van elkaar en er staat niet op of het het studenten pas is of gewoon een persoonlijke kaart. Dat kan je dus niet zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook niet waar. Zodra je een persoonlijke OV-chipkaart heb kun je je studentenreisproduct gewoon op de OV-chipkaart laden via oplaadpunten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat wist ik niet, maar als je een kaart van duo krijgt kun je niet zien of het een studenten pas is of niet. het staat er in ieder geval niet op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt geen kaarten van Duo.
Of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg een kaart van duo..
Misschien deden ze dat alleen in het begin, toen de ov kaart pas in ging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig moet je gewoon zelf een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen en hier kun je zelf het studentenreisproduct opladen, op het station of bij bepaalde kantoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
owh:P dan heb ik geluk gehad denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn weten verschillen de passen wel qua uiterlijk, er staat sowieso het logo van ministerie van onderwijs op en de kleur is anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eens bij mijn huisgenoten rondgekeken en we hebben 3 verschillende passen gezien, met allen dezelfde werking. Vreemd.
als je een studente kaart pakt dan moet je naar het post kantoor gaan want daar woord het voor je vergoed