Ja, daar kan een conducteur heel moeilijk over doen.
Dat heb ik vaak meegemaakt met oudere mensen die een paar minuten te vroeg instapten en dan
een waarschuwing kregen.

Een kortingkaart o.i.d. is geldig vanaf 09.00 uur, dus had u nog niet in mogen stappen.
Meestal blijft het bij een waarschuwing.

Maar jonge mensen die zoiets deden,
kregen vaak wel een boete.
Die worden verondersteld beter te weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je daar nu mee te zeggen dat oudere mensen NIET beter weten?
Oudere mensen (zo als ik ) speculeren er juist op, dat de conducteur in hun geval wel een oogje toeknijpt onder het motto: Ach die oude sukkels weten niet beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt moolkeesje, maar in de praktijk heb ik het toch vaak zo zien gebeuren. Foei mevrouwtje, maar je moet het als jongere eens proberen... (dat gaat mij trouwens niet meer lukken).

Andere antwoorden (7)

lijkt me niet, een dagkaart is een dagkaart en die mag je neem ik aan gebruiken van 0:00 tot 24:00
(in ieder geval wanneer er treinen rijden dan xD)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordeweeks mag deze pas na 09:00 uur gebruikt worden i.v.m. drukte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke maar wat maakt die 4 minuiten dan uit? daar doen ze egt nie moeilijk over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, waar leg je dan de grens? Moet je dan wel moeilijk gaan doen als iemand om 8:50 opstapt? En om 8:45? De grens ligt bij 9:00, dus je hebt kans dat deze ook strikt nageleefd wordt. Waarschijnlijk ook afhankelijk van de drukte in de trein op dat moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh kom op 3 min??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regels zijn regels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar kan een conducteur heel moeilijk over doen.
Dat heb ik vaak meegemaakt met oudere mensen die een paar minuten te vroeg instapten en dan
een waarschuwing kregen.
Ja ze doen moeilijk om 4 minuten. Ik heb daar zelfs een waarschuwing voor gekregen. En dan wel een half uur vertraging oplopen. Gewoon de auto nemen, en geen gebruik meer van de NS maken, doe ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de auto een dagje door Nederland is een stuk duurder dan met een dagkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een diesel moet dat meevallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met twee of meer personen ECHT niet , hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ns is belachelijk duur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe duur een dagkaart is van de AH, maar met een dagkaart van de Jumbo kun je voor €13,50 met één volwassene en twee kinderen één dag onbeperkt reizen met de trein (dwz: van Amsterdam naar Maastricht naar Arnhem naar Groningen naar Utrecht en weer terug naar Amsterdam als je daar zin in hebt). Dat gaat je met een auto echt niet lukken voor die prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dagkaarten zijn uitzonderingen en GEEN normaal vervoersbewijs. En met een volle tank kom ik heen en weer Nederland door met gemak- voor nog geen 40 euro met vier personen. Dat gaat me met de trein in mijn eentje niet eens lukken ;-) Die kinderen moeten trouwens wel de ' railrunner'-leeftijd hebben, dus heel jong zijn (t/m 11 jaar). Anders betaal je gewoon voor drie volwassenen, dus drie dagkaarten. Dikke wassen neus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier toch om een dagkaart? Voor 40 euro op en neer door Nederland (=700km)? Heb jij een superauto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet op en neer; heen en weer ;-)
En nee, ik heb een kleine, zuinige auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik had het over op en neer. We kunnen denk ik de conclusie trekken dat het afhankelijk is van de omstandigheden of het loont om met de trein te gaan. Als ik met twee broertjes onder de 11 jaar alle hoeken van Nederland wil zien kan ik beter voor €13,50 in de trein gaan zitten. Wil ik met vier volwassenen naar een concert 100 km verderop, pak ik de auto.
Ha, die Moonche;

Ligt eraan wat je verstaat onder moeilijk doen. Als die kaart geldig is vanaf 9u00 dan is er voor de NS nix moeilijks aan: als ze de regels volgen ben je zonder geldig vervoersbewijs vertrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De conducteurs doen hier over het algemeen heel moeilijk over. En terecht, het is namelijk gewoon zwartrijden :)
Waar je op moet letten is of je een conducteur tegenkomt voor je bij het volgende station bent. Ze weten niet waar je bent ingestapt met een dagkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel als ie op de dag zelf gestempeld moet worden om 'm geldig te maken, dan zien ze dat wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zouden ze niet hard kunne maken, misschien ben je wel met een enkeltje 1 station verder gereisd en heb je m eerder alvast geldig gemaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, nou op mijn klok was het anders al 09:01 :) ... Dus ja zijn klok loopt achter en de mijne goed :) En anders hebben we daar toch even een discussie over van 4 min.
mijn zoon is pasgeleden om 6.15 uur ingestapt in lelystad en moest naar zwijndrecht en er werd totaal niet moeilijk overgedaan op een doordeweekse dag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heeft hij mooi mazzel gehad. Ik reis veel met de trein en heb het al geregeld fout zien gaan.
Als je een kortingskaart hebt die om 9 uur geldig wordt, kun je daarvoor vanaf 5 voor 9 inloggen met de OV chipkaart.
Of dat ook betekent dat je voor 9 uur op de trein mag stappen,kun je je inderdaad afvragen.
Ik zou een gewoon enkeltje kopen naar het eerstvolgende station. Als de trein je daar tenminste vertrekt na 9 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als u voor 9:00 met de trein gaat dan ligt eraan hou laat de trein vertrekt voor 9:00

ik heb zelf OV chipkaart met korting na 9:00
Als u voor 9:00 uur inscheckt met de kaart krijg je geen korting maar ik kan dan gewoon reizen met saldo
Bronnen: