Ik doe een mbo opleiding maar ben onder de 18, is er een manier waardoor mijn reiskosten (gedeeltelijk) worden vergoed?

De reiskosten lopen toch wel behoorlijk hoog op...

Misschien handig om te weten dat mijn moeder in de bijstand zit (alleenstaand), is er via daar iets te regelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien maken ze een uitzondering bij het gemeentehuis, als je het probleem goed uitlegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien kan je moeder bijzondere bijstand hiervoor aanvragen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moeder kan een bijdrage in de studiekosten aanvragen. Google even op internet, anders vragen bij contact persoon noj het CWI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kan je geen overheidssteun verwachten. Je moet minimaal 18 jaar zijn om daarvoor in aanmerking te komen. Wel kan je het aan je ouders vragen of eventueel een percentage van de kinderbijslag gebruiken om de reiskosten te compenseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ouder is verplicht zijn haar kind finciaal te onderhoud tot zijn 18 zijn dan studie beurs.
Mocht je moeder dit nog niet hebben gedaan, laat haar een tegemoetkoming in de studiekosten aanvragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dit is niet persé voor de reiskosten, maar je moeder kan dit geld dan (deels) ervoor gebruiken.