Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik 's middags in de trein in slaap val als ik vooruit rijd en als ik achteruit rijd niet?

Of dan in ieder geval veel minder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat ik zou kunnen bedenken is dat je je prettiger voelt als je vooruit gaat. Achteruit rijden is toch wel wat tegen natuurlijk.
Doordat je ontspannerder bent val je makkelijker in slaap.
Wel op tijd wakker worden hé.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ben al een keer een station te ver doorgereden.

Andere antwoorden (1)

een goeie vraag, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je als je vooruit kijkt je van honderd meter aan ziet komen wat je over 20 seconden van dichtbij je ziet.

als je achteruit kijkt zie je elke seconde iets nieuws dit gegeven is wellicht zo onrustig dat je er minder snel van in slaap valt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind achteruit reizen met de trein juist fijner, omdat je dingen pas ziet als ze voorbij zijn gaan ze bij je vandaan en die beweging vind ik rustiger (en dus minder vermoeiend) voor mijn ogen.
Als je vooruit kijkt dan zie je alles zo naar je toe komen flitsen, je ogen blijven er dan aan vast 'geplakt', iets wat ik zelf als vermoeiend ervaar.
Maar gelukkig heeft ieder zo zijn eigen voorkeur!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding