mag een hond op de stoel van de trein en kost dat geld?

wij gaan morgen naar vlissingen (strand) met de trein en hond(west highland white terrier) ik weet dat kleine honden gratis mee mogen als ze klein zijn, maar mogen ze dan ook op de stoel als je er eerst een handdoek op legt?

Toegevoegd na 1 minuut:
en kost dat dan geld? (niet dat het iets uitmaakt, maar ik betaal liever een treinkaartje voor de hond dan een boete (a) )

Toegevoegd na 1 dag:
Hallo bedankt voor jullie antwoorden! We zijn na zandvoort geweest daar waren eigenlijk ook geen honden toegestaan in het hoogseizoen maar er warwn meerdere mensen daar die hadden de honden gewoon los lopen! Wij hebben onze hond gewoon aangelijnd gehad niemand zei dr wat van dus lekker kunnen ravotten in het water en strand! En wat de trein betreft, diesel mocht gratis mee ivm het jaarabbo van mijn partner, en met handdoek op de stoel heeft gelegen zowel de heen als de terug reis! Hij was zo lief heeft zich keurig gedragen! Er werd ook niets gezegt dat hij van de stoel af moest! Ook niet tijdens de kaartcontrolle

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Officiëel mag het niet, je hoort hem dan op schoot of in een tas te houden, maar sommige conducteurs knijpen wel een oogje toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dat is dat de prijs van een kinderkaartje, maar, (ik kom niet uit Vlissingen), mogen er wel honden op het strand in Vlissingen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dom, oude info!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is lang geleden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zegt meer over mijn leeftijd dan over mijn snelheid van opzoeken....:(
Dieren mogen geen zitplaats innemen. Vervoer uw huisdier gratis in een tas, mand of op schoot. Voor aangelijnde huisdieren koopt u, ongeacht uw bestemming, een Dagkaart Hond.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond mag niet zonder meer op een zitplaats in de trein.

Artikel over honden uit de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van reizigers en handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS):

Artikel 10 - Dieren en fietsen
10.1 Huisdieren mogen als handbagage worden meegevoerd in een gemakkelijk draagbare mand, tas of een dergelijk voorwerp mits de mand, tas of ander voorwerp geen zitplaats inneemt. Daarnaast mogen alleen honden ook op andere wijze worden meegevoerd, mits kort aangelijnd. In dit laatste geval worden honden niet aangemerkt als handbagage. De begeleider van een huisdier dat niet als handbagage wordt meegevoerd, is de voor het huisdier geldende prijs verschuldigd.
10.2 NS kan een reiziger verplichten om samen met zijn dier het vervoermiddel en/of station te verlaten indien het dier naar het oordeel van NS op enigerlei wijze gevaarlijk, lastig of hinderlijk is.
Bron: www.ns.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel als je je hond op schoot houd mag het zonder kaartje. Doe je dit niet of kan je dit niet omdat de hond te groot is moet je een kaartje kopen voor je hond. Dit zijn speciale kaartjes specifiek voor je hond en die staan bij overige kaartjes oa bij de fiets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond is een voorwerp binnen de vervoersovereenkomst, Als deze niet in een tas of mand zit moet je het kindertarief betalen. En dan nog mag deze geen zitplaats innemen.