Ik heb afgelopen jaar gestudeerd aan een HBO vakantieperiode is 16 augustus afgelopen, tot wanneer is mijn weekabonnement geldig?

Door omstandig studeer ik volgend jaar niet. de vakantieperiode van het ov liep van 16 juli tot 16 augustus. kan ik nu ik het komende jaar niet meer studeer alsnog gebruik maken van het OV (gratis) vanaf 16 augustus tot..?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wanneer stopzetten?
Zet je studentenreisproduct op tijd stop. Op tijd is vóór of op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.

LET OP: Je mag gedurende deze vijf werkdagen niet met je studentenreisproduct reizen. Doe je dat wel, dan kan het OV-bedrijf je een boete opleggen.

Voorbeeld: Je hebt recht op studiefinanciering tot en met 30 juni. Je moet uiterlijk de vijfde werkdag van juli je studentenreisproduct stopzetten en je mag vanaf 1 juli niet meer reizen.

Dus volgens mij moet je hem z.s.m. stopzetten, anders riskeer je een boete.