zover mogelijk achterin is altijd de beste optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zover mogelijk achterin, de voorkant krijgt de hardste klapt en deukt in, achterin is de klap zachter omdat alle treinstellen voor je een soort kreukelzone zijn. Hierdoor wordt je minder hard afgeremd.

Je zit het meest gunstig met je rug naar de voorkant van een trein (niet de fijnste positie) op een plek voor 2 personen. Zo kan niemand tegen je aan vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de trein tegen iets opbotst, dan kun je het beste
achterin zitten.
Bovendien kun je het beste met je rug naar de rijrichting zitten.
Dan vangt de rugleuning de klap op.

Als er iets tegen de trein aanbotst, in het midden, tegen de zijkant
dan kun je het beste voorin zitten of achterin.

Als een andere trein achterop de trein knalt,
dan kun je het beste voorin zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achterste wagon met je rug naar rijrichting heeft een engelse krant eens uitgerekend na veel ongelukken in korte tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kan je aan het raamkant zitten. Daar heb je het minste kans dat je geraakt wordt bij botsing, plus je kan als je botst snel uit het wrak komen.