Kan ik ook op Terschelling de OV-chipkaart gebruiken?

In augustus vorig jaar kon je op het eiland geen OV-chipkaart gebruiken, maar moest je een kaartje kopen bij de buschauffeur. "Die chipkaart zal hier nooit worden ingevoerd", werd er gezegd. Vandaag werd bekend gemaakt dat de OV-chipkaart vanaf woensdag landelijk gebruikt kan worden. Dus ook op Terschelling? (Op de website van Arriva wordt nog steeds gesproken over het kopen van kaartjes bij de bestuurder).

Toegevoegd na 19 uur:
Inmiddels heeft Arriva me gemaild met het bericht dat de OV-chipkaart op Terschelling NIET gebruikt kan worden. Er kunnen alleen in de bus kaartjes worden gekocht.

Picture for question
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n klein eilandje kan je toch gewoon lopen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de vraag niet, en niet iedereen loopt even makkelijk.

Antwoorden (2)

Vanaf 15 maart 2011 is er een landelijke dekking voor de
ov chipkaart. (op enkele routes na ivm technische problemen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goldenten, hou je mond lekker, terschelling is een pokke end lopen als je vam west naar oost wil...!!