kun je bij een verkoopautomaat van een metro met contant geld betalen?

Morgen moet ik met de metro in amsterdam, maar heb dat nog nooit gedaan & geen OV chipkaart. Lees net dat je een GVB-dagkaart kunt kopen op het metrostation van € 7,50 in een Verkoop & Oplaadautomaat. Maar kan dit met contant geld??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Ik weet niet uit mijn hoofd of je ook met contant geld in een automaat kan betalen, maar anders zeker wel bij de balie van het openbaar vervoer bedrijf. Die zitten over het algemeen bij de grotere stations. Metro of CS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan ook met muntgeld betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Automaten van het GVB accepteren muntgeld en zelfs bankbiljetten (tot maximaal 20 euro). Daarnaast ook pinpas. 't Kan zijn dat niet alle automaten voor contant geld geschikt zijn - maar er is er altijd wel eentje die het accepteert.
Aan het loket van het GVB kost een kaartje dat ook uit de automaat komt, 50 cent extra. Je bent bij de automaat dus goedkoper uit.
Bronnen: