Ik heb een weekabbonement op m'n ov van duo maar mogen mensen in het weekend dan ook met korting met mij mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je mag door de week en in het weekend 4 mensen met korting meenemen. In het weekend ben jij dan een van de 4.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat mag! Gewoon een paar ofzo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat mag. Als ik het me niet vergis mogen er 4 mensen met korting mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat mag.
Op je OV-Studentenkaart mogen op maandag t/m vrijdag na 9 uur 's morgens, en in het weekend de hele dag, maximaal 3 mensen met je meereizen met de trein met 40% korting. Het maakt daarbij niet uit of je een week- of weekendkaart hebt en of je zelf gratis reist of moet betalen.

Je medereizigers moeten daarvoor een *papieren* kaartje aan de NS-kaartautomaat kopen, want de OV-chipkaart snapt niets van samenreiskorting.

Zelf reis je zoals je dat met een weekkaart in het weekend gewend bent.
Bronnen: