Kan je eigenlijk nog wel mobiel zijn zonder OV kaart?

Zelf ben ik iemand die amper reist met het OV, mede omdat ik er echt een gruwelijke hekel aan heb, alleen in gevallen dat de baas het verplicht stelt, reis ik ermee. Maar, binnenkort, komt de OV kaart, overal, waardoor je dus geen simpel kaartje meer kan kopen. Maar, hoe kan je dan nog reizen, bij de trein weet ik het wel, daar staan wel zo van die automaten waarbij je een tijdelijke ov kaart kan bestellen, maar hoe zit het met de bus? En wat er verder nog is?

Ik reis amper, dus een groot probleem is het nog niet. Maar ik heb geen zin om als ik eindelijk eens een keer de trein neemt ineens honderden euro's te vergallen per maand omdat ik 1 keer reist.

Weet jij het antwoord?

/2500

je kunt zo'n anonieme OV kopen, die is een paar jaar geldig en daar zet je dan een bedrag op(min 5 euro). Bij stations kun je opladen, en geloof ook bij sommige AH's. Je kunt dan gewoon bij de bus je kaart voor de lezer houden dan ben je ingecheckt en als je je eindbestemming bereikt hebt check je weer uit, en kun je je saldo ook gelijk zien. Als die leeg is laad je weer op, en als je niet meer met de bus gaat reizen laad je hem niet op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100