Wat zijn de voor-nadelen, als het openbaar vervoer goedkoper wordt, en de auto/benzine duurder wordt?

-Minder mensen nemen auto -> Minder milieuvervuiling
-Meer mensen nemen openbaar vervoer -> Meer overlast
-Meer mensen nemen openbaar vervoer -> Meer troep e.d. en dus meer schoonmakers nodig
-Plotseling niet-inschatbare hoeveelheid aantal OV moet gemaakt worden -> Kan evt. leiden tot inflatie

Nog wel meer, maar dat zal een erg lange lijst worden. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een nadeel is dat het nog drukker wordt in de treinen vooral in de spitsuren. Je kan nu al nauwelijks een zitplek krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat de voordelen erg tegenvallen omdat we toch de auto blijven gebruiken. Hooguit een privé ritje minder maar zelfs dat betwijfel ik. Heb zelf eens de trein geprobeerd in de spits maar dan sta ik liever even in de file en betaal ik wat meer aan benzine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voordelen : geen
nadelen: mensen gaan meer mewt ov = volle treinen/bussen en meer vertragingen.
Overheid krijgt minder accijns en minder boetegeld binnen en zullen snel weer andere belasting verhogen.
Meer zieke mensen omdat we met z'n allen in kleine ruimtes zitten en elkaar aansteken.

Laat mij maar lekker in de auto. Dan maar in de file, lekker muziekje op, peuk op de lip en relaxed wakker worden zonder al de stress van gezeik en gezeur over het ov.