Openbaar vervoer waarom moet dat zo duur zijn?

waarom kan het niet goedkoper? waarom kunnen er niet meer treinen en bussen rijden? Als ik met mijn gezin weg ga is het goedkoper om met de auto te gaan. dan met de bus. ik denk dat dat voor veel mensen geld. ikdenk dat minder mensen in de bus/trein stappen door onder andere de prijs.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Omdat de OV bedrijven hun kosten moeten dekken en het deel van de kosten dat niet door de overheid wordt gesubsidieerd moet opgebracht worden door kaartverkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overheid loopt geld mis met accijnzen op benzine. Ik zeg dat ze het fietsenplan weer in moeten voeren. Dat houdt dus in dat ze Duizenden gestolen fietsen wit verven en iedereen mag ze gebruiken voor nop. Dan ben je van die overstallige fietsen af. Ook is het goed voor het milieu en het is gezond voor al die dikkerds die niets anders doen dan auto rijden.

Probleem is wel dat fietsen in grachten gegooid worden of vernield door hangjongeren. ook gaan de fietsen op den duur kapot of worden overgeverft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens, ik ga ook niet vaak met het openbaar vervoer ergens heen omdat het veel duurder is dan met de auto en je vaak 3 x zoveel tijd kwijt bent.
Maar het kan ook gratis, dat is in Hasselt in Belgie het geval. Zie links: