Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ov jaarkaart voor studenten: Krijg je deze gratis zodra je gaat studeren? Dus ook als je in de zelfde stad studeerd als dat je woont?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ja, dan ook. Het is namelijk niet alleen een vergoeding om van school naar huis te komen en vice versa, maar (ook) een middel om studenten voordelig gebruik te laten maken van het openbaar vervoer.

In de hoop, vermoedelijk, dat het daarna ook vaste klanten blijven omdat het OV ze zo goed bevalt ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je recht hebt op studiefinanciering heb je ook recht op een ov kaart.
Je kan kiezen voor een kaart waarmee je doordeweeks vrij kan reizen of juist de weekenden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze krijg je als je studiefinanciering zou krijgen dus bij MBO'ers vanaf je 18e en HBO'ers krijgen deze altijd.

Ik heb nagevraagd of ik het reisproduct in kan ruilen tegen een financiële vergoeding (ik haat het OV en ga altijd met de auto), maar dit is enkel onder bepaalde omstandigheden mogelijk. Je moet kunnen aantonen dat je met het OV nooit optijd op school zou kunnen komen.

Maar dit lijkt me niet van toepassing op iemand die in dezelfde stad woont.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die krijg je.
Je hoeft hem niet te aanvaarden., oftewel niet activeren.
Reden om hem niet te activeren: Als je hem toch niet of zeer weinig gebruikt verleis je er niet aan als je hem niet activeert. Echter, als je onverhoopt je beurs moet terugbetalen omdat je niet of niet tijdig een diploma haalt ontloop je de rekening voor het OV gebruik bij de terugvordering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
`Het is nog maar de vraag hoe lang dit zo blijft, de politiek denkt eraan de gratis kaart te schrappen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding