Niet elke motor is daarvoor geschikt. Bijvoorbeeld alleen al de achterband van de meeste zijspan-motoren zijn anders, meestal zijn deze recht van oppervlakte zoals een autoband. En het karretje moet er naast geplaatst kunnen worden. Wellicht als je heel handig bent (met een lasapparaat) kan je zelf iets maken.

Zijspan kan je huren, bijvoorbeeld bij motoport.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Leuke site ook

Andere antwoorden (3)

Ha, die Annswers;

Strikt genomen kun je elke motor aanpassen om er een zijspan aan te hangen, maar dat gaat in sommige gevallen heel erg veel geld kosten en in andere worden de stuureigenschappen van de motor er volledig mee om zeep geholpen. Motoren met zijspan worden ook verhuurd, hieronder een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zonder grote aanpassingen kan je niet aan elke motor een zijspan monteren. Sommige motorrijwielen zijn er standaard geschikt voor, maar bij de meeste fietsen moet je meer of minder aanpassingen doen.
Zo'n bakkie aan je fiets beïnvloed het weggedrag enorm, en is daarom voor veel motorfietsen af te raden.
13 jaar geleden
Naast de al genoemde aanpassingen zal ook de giering/tandwiel verhouding aangepast moeten worden.