Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet een motor die op kenteken staat maar waarmee niet gereden wordt ook altijd verzekerd zijn?

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een motor:) Maar ik ga er pas tegen maart op rijden (als de sneeuw weer weg is). Moet ik dan tot die tijd de motor verzekeren? Ik weet dat het bij een auto wel is maar is dit bij een motor ook zo? Omdat sommige mensen ook een ''winterstop'' doen bij de verzekering.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
938

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, je moet verzekerd zijn. De winterstop is eigenlijk gewoon een korting op de jaarpremie. Maar je moet dus wel al verzekerd zijn.
Je zou eventueel het kenteken kunnen schorsen tot maart. Dan hoef je niet verzekerd te zijn.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je was me net voor. WA-verzekering is niet nodig.

Andere antwoorden (2)

Je kunt het kenteken laten schorsen. Ik zou de verzekering wel door kunnen laten lopen i.v.m. diefstal o.i.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, je moet verzekerd zijn, schorsen is een optie, maar of dat goedkoper is voor een paar maanden voordat je ermee gaat rijden moet je eerst maar navragen.
ik heb zelf dan een trike, die staat s,winters altijd binnen, verzekerd, en de belasting gaat ook door. dat voordeel is dat je hem kan pakken wanneer je het wil, en hij is verzekerd als er wat gebeurd, zoals brand, stormschade of zoiets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding