wat is het verschil tussen een 2takt motor en een 4takt? wat zijn de voordelen en nadelen van deze?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een tweetakt is lichter qua constructie . Is feller en sneller . Maar is viezer en stinkt meer door dat de olie door de benzine zit . ( mengsmering ) de viertaktmotor is zwaarder loopt mooi stil en is vaak zuiniger in gebruik .
paulus811
9 jaar geleden
Nou Kapperkort, dat lijkt mij een prima antwoord!

Antwoorden (3)

Een 2tact-motor heeft 1 arbeidsslag per 2 omwentelingen van de krukas

Een 4 tact motor heeft 1 arbeidsslag per 4 omwentelingen van de krukas.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een 4 tact heeft een beter rendement
9 jaar geleden
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Ja je hebt gelijk ik heb het verkeerd verteld, ik bedoelde het wel goed maar zei het verkeerd, ik haalde de omwentelingen en op-en- neer-gaande beweging door elkaar
Het voordeel van een 4-takt is dat er gewone benzine in kan. Bij een 2-takt moet er een mengsmering in. Verder maakt een 4-takt veel minder lawaai.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2 takt scooter valt makkelijker op te voeren dan een 4 takt scooter