Hoe verleng ik mijn rijbewijs als ik in het buitenland woon nu ik 71 ben?

Ik kan niet even naar Nederland gaan. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.5K
ronron1212
10 jaar geleden
Je zult toch langs een arts moeten keuring.
Ivana
10 jaar geleden
Vraag aan het consulaat. Misschien mag je waar je nu woont wel gewoon je rijbewijs verlengen zonder keuring.
ItisILeClerc
10 jaar geleden
een 71-jarige hoeft helemaal niet gekeurd te worden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oudere rijbewijsbezitters moesten zich vanaf
1 januari 2014 vanaf hun 75e laten keuren.
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Keuringsleeftijd-senioren.aspx

Het beste antwoord

Rijksoverheid.nl
Uw Nederlandse rijbewijs kunt u alleen vanuit het buitenland vernieuwen (verlengen) als u in het buitenland woont. U moet uw rijbewijs vernieuwen bij de RDW of omwisselen voor een buitenlands rijbewijs bij de autoriteiten in het land waar u staat ingeschreven. Dit is afhankelijk van het land waar u woont.
Woont u niet in Nederland, maar in een ander land van de Europese Unie (EU) of Europese Vrijhandels Associatie (EVA)? Dan kunt u uw Nederlandse rijbewijs niet verlengen bij de RDW. Verloopt uw Nederlandse rijbewijs, dan moet u in het land waar u woont een nieuw rijbewijs aanvragen.
Woont u in een land buiten de EU of EVA? Dan kunt u bij de RDW uw Nederlandse rijbewijs verlengen. Een aanvraagformulier hiervoor kunt u opvragen via de website van de RDW. Het formulier is voorzien van een sticker voor uw pasfoto en daarom niet te downloaden.
Als u niet in Nederland of niet in een lidstaat van de Europese Unie (EU) of Europese Vrijhandels Associatie (EVA) woont, dan kunt u bij de RDW een nieuw rijbewijs aanvragen.U vraagt een aanvraagformulier aan door een e-mail naar de RDW te sturen. De RDW stuurt u het aanvraagformulier zo snel mogelijk toe naar het Nederlandse correspondentieadres dat u moet doorgeven. Het aanvraagformulier is voorzien van een sticker voor de pasfoto en is daarom niet geschikt om via deze website te downloaden.
U stuurt het aanvraagformulier samen met een aantal documenten vervolgens op naar de RDW, Unit Rijbewijzen, Postbus 9000, 9640 HA Veendam. In de handleiding voor de aanvraag van een rijbewijs pdf, 66.5 kB kunt u lezen welke documenten u moet meesturen.
U betaalt de kosten voor de aanvraag rijbewijs.
Dit kan via automatische incasso of u kunt het bedrag overmaken op rekeningnummer 47 72 56 600 - IBAN NL25ABNA0477256600 ten name van de RDW te Veendam onder vermelding van uw rijbewijsnummer en uw persoonsgegevens.

Lees verder in de tweede link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik ga het meteen proberen. Het probleem is natuurlijk de keuring. Maar ik zie dat de leeftijdsgrens inmiddels 75 is.

Andere antwoorden (1)

Als je woont in het buitenland kun je geen NL rijbewijs aanvragen. Je kan hem binnen de EU omruilen tegen eentje uit dat land.