ik heb een bmw k 100 rs uit 85 in alle versnellingen rijd hij goed maar in zijn 5 maakt de versnelling een raar geluid.wie weet daar iets vanaf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ha, die Gast07409;

Een raar geluid tijdens het rijden of tijdens het schakelen? Tijdens het rijden kan het betekenen dat een tandwiel van de 5 'zingt' door slijtage, of dat een lager versleten is. Op zich vreemd, want slijtageverschijnselen merk je doorgaans het eerst in een lagere versnelling. Laat er eens iemand met ervaring met eenzelfde type op rijden en luisteren. Ga ook niet direct met zo'n oudere fiets naar de dealer maar zoek eens een onafhankelijke werkplaats op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens op de bmwk site. Maak ook een account aan voor het bijbehorende forum. Dat forum is echt een goudmijn voor K rijders. Met de zoekfunctie kun je veel vinden. Kun je het niet vinden dan kun je zelf een vraag plaatsen. Er lezen veel K knutselaars op dit forum.
Bronnen: