kan ik van mijn derbi drd 50cc een 125cc maken?

ik heb dus een derbi drd racing van 50cc en ik vroeg me af of ik er makkelijk een 125cc onder kan steken. als dit het geval is, hoeveel zal me dit dan kosten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (6)

Als het past kan alles, dan mag je er alleen niet meer mee op straat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daarvoor zijn je remmen te licht en je frame en de wielophanging te slap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan wel!

Maar om het maximale vermogen eruit te halen zul je ook een grotere carburateur moeten kopen en een expansie uitlaat.

Als je deze onderdelen allemaal 2dehands zou kunnen vinden dan kun je incl nieuwe pakkingsetjes rond de 100 euro klaar kunnen zijn, mits je alles zelf (de)monteerd.

Let wel goed op bij de aanschaf van een 2dehands cilinder op de aanwezigheid van krassen en of de zuigerveren niet versleten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in principe kan alles, maar zoals eerder gezegd, doe het goed. je wilt geen sjaak zijn die zijn brommer opvoert, maar vergeet dat de remmen ook een update nodig hebben. verder is het niet alleen de cilinder en de zuiger die je moet vervangen, maar mogelijk ook de krukas (moet sterk genoeg om de krachten van een grotere zuiger aan te kunnen), de luchtfilter (grotere verbrandingskamer heeft meer lucht nodig), de carburateur, de uitlaat etc. ...

alles moet op elkaar afgestemd zijn!

van 50cc naar 125cc zou ik persoonlijk niet gaan... 80cc is een ander verhaal. wil je het toch goed hebben, investeer dat geld in een motor rijbewijs. anders blijf je prutsen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw Derbi is niet berekend op ombouwen naar zo'n zware motor. Constructie en remmen zijn te licht. Niet doen en door de keuring van het RDW zul je ook niet komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan wel. Alleen moet je andere krukas kopen. Andere cilinder en zuiger. En andere caburateur kopen. Maar 125 cc zou ik er niet opleggen. 75 cc is het maximale wat je moet doen. Bovendien is het frame er niet echt voor gemaakt om 125cc erop te leggen. Als je dit allemaal hebt moet je heel erg goed je brommer af gaan stellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ow en btw, dit gaat je heel veel geld kosten. Bij het kopen van motoronderdelen moet je goede degelijke spullen kopen en niet het goedkoopste. Ik gok dat je rond de 350 à 400 euro er voor kwijt bent. Aangezien een krukas al rond de 200 euro ligt.