Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het legaal om op je 18e op de YAMAHA YZF R6 te rijden?

Ik wil over een tijdje motor gaan rijden en ben alvast een beetje gaan zoeken naar een mooie motor. Dus ik heb de YAMAHA YZF R6 gevonden. Is het mogelijk om deze terug te knijpen naar 25KW en heeft deze motor een 2e type goedkeuring, zodat ik er meteen op kan rijden als ik mijn motorrijbewijs heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

nee, dat is met de nieuwe regels in 2012 niet meer mogelijk.
op je 18e kun je examen doen voor een licht rijbewijs, dit is tot 125cc, na 2 jaar kun je dan examen doen voor A-beperkt dat van 25KW naar 35KW opgehoogd is , en na weer 2 jaar wordt dit automatisch omgezet naar A-onbeperkt.

De yamaha R6 is overigens prima terug te knijpen.

Toegevoegd na 1 uur:
Vraagsteller heeft me er terecht op gewezen dan de nieuwe regels pas in 2013 van kracht zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze regeling gaat pas in op 19 januari 2013 (bron: http://www.25kilowatt.nl/index.html?start=2013.html) Dus voor die tijd wil ik mijn motorrijbewijs hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk, dus kun je gewoon dit jaar je A-beperkt halen en je R6 op 25KW laten zetten.
Nieuwe regels zijn idd pas van kracht van 2013.

Als de yamaha op kenteken 25kw is mag je ermee rijden. Betekend wel dat je als je een vol vermogen fiets koopt je deze met een andere CDI terug moet zetten op 25kw, op kenteken met 25kw moet laten stellen, en dan daarna wanneer je ouder bent weer de CDI naar vol vermogen veranderen en dan weer opnieuw kenteken papieren veranderen naar vol vermogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houdt er rekening mee dat Yamaha alle garanties uitstuit wanneer je 'm op 25 kw zet.
Geldt ook voor de R1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding