Wat zijn goede oefeningen om crossmotor te leren rijden?

Ik rij nu een aantal maanden crossmotor, maar ik rij alleen rondjes en oefen met schakelen. Nu zou ik wel eens wat meer willen proberen maar wat kan ik doen? Ik dacht zelf aan een kleine schans of berg. Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt al een goed Antw daarom nog wat tips , op onverharde paden , op bouw terreinen , braak ligende stukjes grond , buiten het seizoen op het strand ?! Ik zelf heb het zo geleerd , toen met trial en crossen begonnen . Zoek wat Antw al aangeeft een vereniging op . Of bel de gemeente waar het mag . Want pas op het maakt herrie er is altijd wel iemand die zich aan stoort . Een leuke oefening is staande rijden , een been , benen op zadel op je knieën enz maar doe dat met juiste kleding (bescherming ) en begeleiding . Veel plezier maar begin heel rustig , succes.

Het beste antwoord

als je slechts sinds een paar maanden op een crosser zit is 'alleen maar rondjes rijden en oefenen met schakelen' helemaal niet zo verkeerd hoor! je moet je zeker/vertrouwd op dat ding gaan voelen. schansspringen zou ik voorlopig nog niet aan beginnen. (voor je t weet staat er een rolstoel in de kamer). een afgelegen weiland kan ik aanraden. rustig aan je eigen tempo opvoeren. hier heb ik mezelf oa geleerd een bocht (met snelheid) in- en uit te gaan. oefenen op een echte baan is natuurlijk altijd oke. hier kom je veel 'onderdelen' die je wilt oefenen op de baan vanzelf tegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het beste is natuurlijk om lid te worden van een crossvereniging. daar kun je trainen op een echte baan en zijn er trainers, die je de kneepjes van het vak kunnen leren.

als je dat niet wilt en je hebt de beschikking over een terrein waar je kan gaan ploegen en graven; maak een wasbord, een paar heuvels. een schans zou ik voorlopig nog niet doen. veel te link.